- Λειτουργία και διαδικασίες αεροδρομίου
Διαχείριση κυκλοφορίας ταξιδιωτών και αποσκευών, πύργος ελέγχου αεροδρομίου, μετακινήσεις οχημάτων, στάθμευση, μετακίνηση χωρίς οδηγό
- Εμπειρία ταξιδιωτών
Ευρύτερη υιοθέτηση ενός self-service ταξιδιού, απρόσκοπτη διάβαση, νέες υπηρεσίες τεχνολογίας και δεδομένων, κινητικότητα ως υπηρεσία
- Εμπορικό κέντρο
Διαφοροποίηση στα καταστήματα αερολιμένα, προσωποποιημένες προσφορές στο προφίλ των ταξιδιωτών, ολιστική εμπειρία πελατών, βελτιστοποίηση των δαπανών των επιβατών, διεύρυνση των πελατών και διαφοροποίηση των καναλιών πωλήσεων
- Ασφάλεια αεροδρομίου και διαχείριση κρίσεων
Βιομετρική ασφάλεια, προφίλ συμπεριφοράς, τυποποίηση
- Πράσινο αεροδρόμιο και εξοικονόμηση ενέργειας
Ενεργειακή απόδοση, ενεργειακή χαρτογράφηση, δείκτες χρήσης και αναφοράς, καιρικές συνθήκες στο αεροδρόμιο, καταπολέμηση των αποβλήτων, διαχείριση κτιρίων αεροδρομίου
- Εκσυγχρονισμός, «έξυπνο» αεροδρόμιο, Big Data και ψηφιακή τεχνολογική καινοτομία
Big data και analytics, cloud infrastructure, blockchain, τεχνολογία επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας (AR / VR)
Υπάρχουν πολλές καινοτομίες που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των λειτουργιών του αεροδρομίου: από τη βελτίωση της ανταλλαγής πληροφοριών και της λήψης αποφάσεων, μέχρι την ενίσχυση της εμπειρίας των ταξιδιωτών, του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας αλλά και των μετεωρολογικών προβλέψεων. Παρακάτω παρουσιάζονται μερικές από τις θεματικές περιοχές για τις «προκλήσεις» που αντιμετωπίζει η ευρύτερη αεροδρομιακή κοινότητα:
Λειτουργία και διαδικασίες αεροδρομίου
Διαχείριση κίνησης ταξιδιωτών
Ο χρόνος που περνάει ένας ταξιδιώτης στην ουρά αναμονής ελέγχου ασφαλείας – αλλά και η ανασφάλεια για το συνολικό χρόνο που θα χρειαστεί για να τη διασχίσει – μπορεί να είναι ένα από τα πιο αγχωτικά κομμάτια του ταξιδιού του. Ενδεικτικά παραδείγματα: Έξυπνες πύλες που προσφέρουν τη δυνατότητα self-service, δεν απαιτούν έξτρα κόστος από τους ταξιδιώτες και μπορούν να χρησιμοποιηθούν χωρίς προηγούμενη εγγραφή, Βοηθοί – Ρομπότ που βοηθούν τους ταξιδιώτες σε περίπτωση που χαθούν μέσα στο πολύ μεγάλο αριθμό πινακίδων, περίπλοκων πυλών, αιθουσών αναμονής αλλά και εμπορικών καταστημάτων (www.park-it-solutions.com)
Παράδοση και παραλαβή αποσκευών
Το IATA Resolution 753 δημιουργήθηκε προκειμένου να αναπτυχθεί μια βελτιωμένη λύση για τον εντοπισμό και τη παρακολούθηση των αποσκευών (www.iata.org). Υπάρχουν τέσσερα βασικά σημεία μέσω των οποίων οι αποσκευές θα παρακολουθούνται και θα καταγράφονται και οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να γνωρίζουν που βρίσκονται μέσα στο δίκτυο τους προκειμένου να συμμορφωθούν με το νέο νόμο. Ενδεικτικά παραδείγματα: Self – Service συστήματα παράδοσης και παραλαβής αποσκευών.
Διαχείριση πύργου ελέγχου αεροδρομίου
Οι διαχειριστές των πύργων ελέγχου των αεροδρομίων βασίζονται στην ικανότητα τους να βλέπουν το αεροσκάφος την ώρα της επιτάχυνσης, απογείωσης και προσγείωσης, για την ασφαλή και αποτελεσματική διαχείριση του. Είναι σημαντικό να ενισχυθούν οι λειτουργίες των πύργων ελέγχου αλλά και της εναέριας κυκλοφορίας, χρησιμοποιώντας, για παράδειγμα,τεχνολογίες επαυξημένης πραγματικότητας (augmented reality). Μέσω αυτών, οι διαχειριστές θα μπορούν να έχουν μια πρόωρη εικόνα πληροφοριών, όπως πληροφορίες κίνησης του αεροδρομίου, των σημάτων και του τύπου του αεροσκάφους, επιπλέον πληροφορίες όπως η ταχύτητα και η κατεύθυνση του αέρα, η ταξινόμηση του αεροδρομίου και η κατάσταση των αεροδιαδρόμων, ακόμα και σε καταστάσεις χαμηλής ορατότητας (www.airport-business.com).
Κίνηση οχημάτων αεροδρομίου
Τα αεροδρόμια είναι πολύπλοκα, ειδικά σε ό,τι αφορά τη διαχείριση της κίνησης των αεροσκαφών αλλά και μυριάδων άλλων υπηρεσιακών οχημάτων. Για παράδειγμα, όσον αφορά τη καινοτομία σε αυτόν τον τομέα, θα μπορούσαν να δημιουργηθούν ιδιαίτερα εξατομικευμένες λειτουργίες για την καθοδήγηση των οδηγών μέσω μιας βελτιστοποιημένης διαδικασίας διαχείρισης της κίνησης (www.airport-business.com).
Parking
Το parking σε ένα αεροδρόμιο είναι συχνά ένα μέρος του συνολικού ταξιδιού πουδεν δίνεται ιδιαίτερη σημασία. Παρόλα αυτά, τείνει να γίνεται πιο σημαντικό για το ταξιδιώτη όσο περισσότερο πλησιάζει η μέρα αναχώρησης (www.park-it-solutions.com). Οι προκλήσεις είναι ξεκάθαρες: μικρότερο αναγκαίο χρονικό διάστημα ανάμεσα στην άφιξη στο αεροδρόμιο και την αναχώρηση για το ταξίδι, δυνατότητα πληρωμής του ακριβούς ποσού για το χρόνο που παρέμεινε το όχημα στο parking, αλλά και εμπειρία ταξιδιού με λιγότερο στρες. Το έξυπνο parking και η αυτοματοποίηση αποτελούν σημείο εκκίνησης για το μέλλον του parking των αεροδρομίων. Τα robot αναζωογονούν την εμπειρία στάθμευσης για τους επιβάτες και αποφέρουν σημαντικά κέρδη για τα αεροδρόμια. Τα αυτοματοποιημένα parking οχημάτων αποτελούν δελεαστική πρόταση για: ελάχιστη δυνατή προσπάθεια και μέγιστη δυνατή άνεση για τους ταξιδιώτες, αλλά και δυνατότητα εξοικονόμησης χρημάτων και καλύτερης διαχείρισης χώρου των αεροδρομίων.
Μετακίνηση χωρίς οδήγηση
Τα αυτόνομα συστήματα μεταφοράς είναι μια κοινή πρακτική τα τελευταία χρόνια. Παρόλα αυτά, αυτός ο τομέας πρόκειται να επεκταθεί σημαντικά, ενώ θα μπορούσε να αποτελέσει παράγοντα βελτίωσης και άλλων τομέων του αεροδρομίου όπως το parking.
Εμπειρία ταξιδιωτών
Υιοθέτηση ενός self-service ταξιδιού
Τα αεροδρόμια κινούνται προς ένα ολοκληρωμένο σύστημα self-service ταξιδιού για τους ταξιδιώτες. Έχουν πραγματοποιηθεί πολλές δοκιμές σε αυτό τον τομέα και έχουν υπάρξει πολύ επιτυχημένες περιπτώσεις εφαρμογών «σημείων» self-service. Τα βιομετρικά συστήματα θα έχουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη μιας «άκρη-προς-άκρη» self-service εμπειρίας (www.airport-technology.com)
Αδιάλειπτη μετακίνηση
Τα αεροδρόμια κινούνται προς ένα ολοκληρωμένο σύστημα self-service ταξιδιού για τους ταξιδιώτες, ενσωματώνοντας όλα τα checkpoint του ταξιδιού, έτσι ώστε να χρειάζεται να επιβεβαιώσουν την ταυτότητα τους μόνο μια φορά.
Νέες τεχνολογίες και υπηρεσίες που προέρχονται από δεδομένα
Η εικονική πραγματικότητα (VR) έχει εισέλθει στην αγορά σε μεγάλο βαθμό κατά τη διάρκεια της τελευταίας πενταετίας. Η επαυξημένη πραγματικότητα (AR) είναι επίσης μια συνήθης πρακτική, με τη συνεχώς αυξανόμενη δυναμική του hardware των smartphone, που δίνει τη δυνατότητα επαύξησης του περιβάλλοντος του χρήστη, είτε για πρακτικούς λόγους είτε για διασκέδαση.
Η κινητικότητα ως υπηρεσία
Νέες υπηρεσίες προσφέρουν πληροφορίες μετακίνησης πόρτα – πόρτα στους ταξιδιώτες, από το κέντρο της πόλης μέχρι και τη πύλη. Τέτοιου είδους καινοτομίες συνδυάζουν υπηρεσίες μετακίνησης και πληροφορίες κίνησης με τη βοήθεια μετακίνησης μέσα στο αεροδρόμιο, τη συνεχή ανανέωση πληροφοριών πτήσεων, δίνοντας στους ταξιδιώτες μια συνολική εικόνα του ταξιδιού τους (www.phocuswire.com).
Εμπορικό κέντρο
Διαφοροποίηση των καταστημάτων του αεροδρομίου
Ανεξάρτητα από τη τιμολογιακή πολιτική, όλα τα καταστήματα θα πρέπει να προσφέρουν το κατάλληλο μείγμα άνεσης, ποιότητας και υπηρεσιών προκειμένου να επιτύχουν μέσα στο περιβάλλον του αεροδρομίου. Υπάρχει μια ξεκάθαρη ευκαιρία μόχλευσης της τεχνολογίας για καινοτομία, για να μπορέσουν τα καταστήματα να προσεγγίσουν, να εμπλέξουν και να διατηρήσουν τον πελάτη. Πολλές από τις σημαντικότερες καινοτομίες μέσα στο πεδίο του λιανεμπορίου επικεντρώνονται στη μεγιστοποίηση της ταχύτητας και της άνεσης των αγορών, μέσω ενισχυμένων τεχνολογιών. Το λιανεμπόριο το οποίο είναι ενισχυμένο τεχνολογικά, σε συνδυασμό με την έμφαση στο showrooming και την εμπειρία του καταναλωτή, παρέχει μια πλατφόρμα καινοτομίας νέων προσεγγίσεων διάταξης και μεγέθους καταστημάτων, αλλά και διαχείρισης εφοδιαστικής αλυσίδας (www.moodiedavittreport.com).
Προσαρμογή προσφορών ανάλογα με το προφίλ του καταναλωτή
Η επανάληψη μιας συγκεκριμένης duty-free προσφοράς σε όλα τα αεροδρόμια είναι κάτι που δεν είναι πλέον επιθυμητό. Η προσαρμογή της προσφοράς, ως προς τη π.χ. τιμή, μάρκα, προϊόν, ανάλογα με το προφίλ του εκάστοτε ταξιδιώτη, αποτελεί πλέον βασικό μοχλό βελτιστοποίησης των εσόδων. Ως αποτέλεσμα ερευνών επάνω στη συγκεκριμένη αγορά, τα αεροδρόμια και τα καταστήματά τους είναι αυτή τη στιγμή στην καλύτερη θέση από ποτέ για να επιλέξουν το βέλτιστο μείγμα των παραπάνω, ανάλογα με τις κατευθύνσεις των ταξιδιωτών (www.adlittle.com).
Ολιστική εμπειρία του καταναλωτή
Για την πλήρη μεγιστοποίηση των δυνατοτήτων του λιανεμπορίου από τα αεροδρόμια, θα πρέπει να εξεταστεί λεπτομερώς κάθε εμπειρία και σημείο επαφής. Κάθε διαδικασιά, ροή, υπηρεσία, ψηφιακή υπηρεσία, λιανική πώληση και τροφοδοσία πρέπει να θεωρηθεί ως μία, προκειμένου να μπορεί να πραγματοποιηθεί ο βέλτιστος σχεδιασμός και η διαχείριση της εμπειρίας του καταναλωτή. Η προσοχή του αεροδρομίου έχει μετακινηθεί από τα «κουτιά» επεξεργασίας λειτουργικών τερματικών, σε υψηλής έντασης λιανική πώληση και walk-through duty frees (www.moodiedavittreport.com).
Βελτιστοποίηση εξόδων των ταξιδιωτών
Δύο κύριοι στόχοι για τα αεροδρόμια είναι η αύξηση των αγορών που πραγματοποιούν οι ταξιδιώτες αλλά και η αύξηση του χρόνου που περνάνε αγοράζοντας. Μερικές ενδεικτικές καινοτομίες είναι: Τοποθέτηση “must-buy” προϊόντων (βασικές επιχειρηματικές κατηγορίες) ακριβώς μετά τον έλεγχο ασφαλείας, για τη διασφάλιση της ολοκλήρωσης των προγραμματισμένων αγορών, έτσι ώστε να αισθάνονται πιο άνετα όταν εισέρχονται στο δεύτερο group καταστημάτων (κατηγορίες διαφοροποίησης), Εντοπισμός των ταξιδιωτών που περνάνε λιγότερο χρόνο εκτός πτήσης (για παράδειγμα ταξιδιώτες που ταξιδεύουν για εργασία) τοποθετώντας προσφορές «της τελευταίας στιγμής», για κορυφαίες μάρκες σε βασικές κατηγορίες, κοντά σε πύλες επιβίβασης, Δημιουργία καταστημάτων walk-through, Εξασφάλιση πληροφορίας του χρόνου που χρειάζεται για να φτάσουν οι ταξιδιώτες στην πύλη τους, για τη μείωση της συναισθηματικής πίεσης και την αύξηση του χρόνου αγορών (π.χ. τοποθέτηση πινάκων πληροφοριών πτήσης εντός των καταστημάτων) (www.adlittle.com).
Διεύρυνση των ομάδων – στόχων πελατών και διαφοροποίηση καναλιών πωλήσεων
Είναι σημαντικό για τα αεροδρόμια να διευρύνουν τις ομάδες – στόχους που αποτελούν τους πελάτες τους, και να συμπεριλάβουν: 1. Μη – ταξιδιώτες αναπτύσσοντας επίγειες λιανικές πωλήσεις και υιοθετώντας την ιδέα του “Airport City” 2. Ταξιδιώτες αφίξεων, τοποθετώντας σημεία αγορών κατά την άφιξη, μετά τους ελέγχους ασφαλείας 3. Η διαφοροποίηση των καναλιών διανομής είναι επίσης μια καινούργια κινητήριος δύναμη, που δίνει τη δυνατότητα στα αεροδρόμια να αναπτύξουν τις πωλήσεις τους. Νέες υπηρεσίες, όπως η «παραλαβή κατά την επιστροφή», η κατ’ οίκων διανομή αλλά και τα website προ – παραγγελίας (link από το website του αεροδρομίου στη λίστα προϊόντων του πωλητή), κάνουν την εμπειρία αγορών μέσα στο αεροδρόμιο ευκολότερη και μειώνουν την ανάγκη «επίδειξης» των προϊόντων διασφαλίζοντας, σαν αποτέλεσμα, πολύτιμο χώρο για το αεροδρόμιο (www.adlittle.com).
Ασφάλεια αεροδρομίου και διαχείριση κρίσεων
Βιομετρική ασφάλεια
Η διατήρηση της ασφάλειας στα αεροδρόμια είναι μια παγκόσμια ανησυχία, όμως με τα επαυξημένα μέτρα ασφαλείας επέρχεται μεγαλύτερη καθυστέρηση και ανησυχία στους ταξιδιώτες. Σε αυτό το σημείο η χρήση βιομετρικών scanner αντί για τους παραδοσιακούς ελέγχους ασφαλείας, θα οδηγήσει στο μέλλον σε καλύτερα αποτελέσματα τόσο ασφαλείας όσο και ευκολίας (www.park-it-solutions.com). Συμπεριφορικά προφίλ Ίσως μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προτάσεις στην ασφάλεια του αεροδρομίου είναι η δημιουργία συμπεριφορικών προφίλ. Η δημιουργία συμπεριφορικών προφίλ είναι μια μέθοδος η οποία εντοπίζει παράδοξες συμπεριφορικές αντιδράσεις από ταξιδιώτες που μπορεί να θεωρούνται «ύποπτοι» (www.travelctm.com) Τυποποίηση Χρειάζεται ακόμα πολύ μεγάλος συντονισμός ανάμεσα στα αεροδρόμια και τις αρχές ασφαλείας προκειμένου να δημιουργηθεί ένα παγκόσμιο στάνταρ για αυτού του είδους τη ταυτοποίηση, τόσο στη ρύθμιση της όσο και για την προστασία των δεδομένων που παράγονται μέσω αυτής (www.phocuswire.com).Πράσινο αεροδρόμιο και εξοικονόμηση ενέργειας
Ενεργειακή απόδοση
Η μείωση του κόστους λειτουργίας αλλά και η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του αεροδρομίου αποτελεί μια σημαντική πρόκληση. Η ιδέα της χρήσης άμεσα διαθέσιμων πηγών ενέργειας για την πραγματοποίηση σημαντικών αλλαγών αλλά και την εξοικονόμηση χρημάτων, είναι ίσως το «κλειδί» για τη δημιουργία και ανάπτυξη καινοτόμων ιδεών (www.park-it-solutions.com).
Ενεργειακή χαρτογράφηση, δείκτες απόδοσης και δείκτες αναφοράς
Ο ενεργειακός έλεγχος αποτελεί μια αποτελεσματική μέθοδο για τη διαδικασία λήψης αποφάσεων στην περιοχή της εξοικονόμησης ενέργειας. Καθορίζει τη χρήση ενέργειας σύμφωνα με τις διακριτές λειτουργίες του αεροδρομίου.
Προβλέψεις καιρού στα αεροδρόμια
Οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες μπορούν να προκαλέσουν σημαντικά προβλήματα στις λειτουργίες του αεροδρομίου, περιορίζοντας ή διακόπτοντας τις κινήσεις των αεροσκαφών, τη συντήρηση των αεροδιαδρόμων, το ξεπάγωμα των λειτουργιών των πύργων ελέγχου, ακόμα και τη διαχείριση των αποσκευών. Η ύπαρξη ακριβών μετεωρολογικών δεδομένων και προβλέψεων σημαίνει ότι οι διαχειριστές του αεροδρομίου μπορούν να λειτουργούν με βάση το χειρότερο δυνατό ενδεχόμενο πριν αυτό επέλθει. Οι λύσεις μέτρησης και μοντελοποίησης μπορούν να συνδυάσουν δεδομένα πραγματικού χρόνου με ιστορικά δεδομένα για την παραγωγή ακριβών προβλέψεων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τον καθορισμό των πλέον αποδοτικών έργων ενεργειακής απόδοσης και ανανεώσιμης ενέργειας. Ενδεικτική καινοτομία είναι η μετατροπή ενός πολύ σύντομου (0-3h) μοντέλου πρόβλεψης του καιρού με μια λύση 15 λεπτών (ec.europa.eu).
Διαχείριση αποβλήτων
Είναι σημαντικό κάθε τμήμα του αεροδρομίου να υποστηρίζεται και να ενθαρρύνεται έτσι ώστε να έχει τον δικό του προϋπολογισμό εξοικονόμησης ενέργειας αλλά και τους δικούς του στόχους. Η τακτική καταγραφή μπορεί να αποκαλύψει την κατανάλωση ενέργειας και κατ’ εξακολούθηση να προάγει την παραγωγή ιδεών και προτάσεων για τη μείωση της. Αυτό επιφέρει έναν υγιή ανταγωνισμό ανάμεσα στα τμήματα του οργανισμού. Τα συστήματα αυτοματοποίησης που βασίζονται σε δεδομένα καταγραφής μπορούν να εγγυηθούν βέλτιστα χρονοδιαγράμματα και θερμοκρασίες εγκαταστάσεων και εξοπλισμού.
Διαχείριση ενέργειας κτιρίων αεροδρομίου
Είναι σημαντικό να αξιοποιηθούν πλήρως οι τεχνολογικές εξελίξεις για τη διαχείριση συστημάτων θέρμανσης, εξαερισμού και κλιματισμού. Για παράδειγμα, οι αλγόριθμοι τεχνητής νοημοσύνης μπορούν να βοηθήσουν στην αυτόματη βελτιστοποίηση διαφόρων λειτουργιών.
Εκσυγχρονισμός, «Έξυπνο» Αεροδρόμιο, Big Data και Ψηφιακή Τεχνολογική Καινοτομία
Big data & analytics
Τα συστήματα των αεροδρομίων σήμερα, ήδη παράγουν ένα πολύ μεγάλο αριθμό δεδομένων κατά τις καθημερινές τους λειτουργίες. Η αξιοποίηση αυτού του αποθετηρίου δεδομένων και η ανάλυση του περιεχομένου τους είναι πολύ σημαντική για τον καλύτερο προγραμματισμό των πόρων. Μερικές ενδεικτικές καινοτομίες είναι (σύμφωνα με το analyticsindiamag.com):
• Έξυπνη συντήρηση: Οι αποσκευές δεν θα είναι πλέον βάρος για τους ταξιδιώτες και θα μπορούν να ταξιδεύουν ευκολότερα και χωρίς άγχος. Η αναγνώριση ραδιοσυχνοτήτων βοηθά στην αποφυγή κακής μεταχείρισης των αποσκευών. Τα αναλυτικά εργαλεία πρόβλεψης βοηθούν στη βελτίωση της πρόβλεψης της αξιοπιστίας του στόλου. Η κίνηση του αεροδρομίου αυξάνεται καθημερινά και σαν αποτέλεσμα, μπορεί να αποδειχθεί απειλητική για τη βιομηχανία του αεροδρομίου. Αλλά, με τη βοήθεια αναλυτικών εργαλείων και big data, παράμετροι όπως το εύρος του αεροδιαδρόμου, οι διαδρομές πτήσεων, οι τύποι των αεροσκαφών κλπ. μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τον προσδιορισμό των μοτίβων αλλά και για τη μεταξύ τους σύγκριση.
• Μείωση κόστους: Η χρήση εργαλείων πρόβλεψης στη βιομηχανία του αεροδρομίου θα βοηθήσει στη μείωση του κόστους με πολλούς τρόπους. Για παράδειγμα, κάθε χρόνο πολλές αποσκευές χάνονται και οι ιδιοκτήτες τους πρέπει να αποζημιωθούν, έτσι οι αεροπορικές εταιρείες βασίζονται σε δεδομένα πραγματικού χρόνου για την αποφυγή καταστροφής, καθυστέρησης παράδοσης ή μη εύρεσης των αποσκευών. Τα δεδομένα πραγματικού χρόνου που αφορούν στη κατανάλωση καυσίμων συλλέγονται και με την περεταίρω ανάλυση τους μπορεί να βελτιστοποιηθεί η χρήση τους αλλά και η μείωση επενδύσεων παραπάνω από όσο χρειάζεται.
• Ικανοποίηση πελατών: Η ικανοποίηση των πελατών είναι ένα από τα κυριότερα κίνητρα για κάθε οργανισμό. Τα εργαλεία ανάλυσης και άλλες ανερχόμενες τεχνολογίες έχουν κάνει την εμφάνιση τους για να βοηθήσουν τους οργανισμούς με αυτό. Η βιομηχανία των αεροδρομίων δοκιμάζει όλους τους δυνατούς τρόπους μέσα σε όλη αυτή την ανερχόμενη τεχνολογία. Με τη βοήθεια εργαλείων πρόβλεψης κλπ. η βιομηχανία παρέχει τους πελάτες της τη δυνατότητα να είναι ενημερωμένοι σε πραγματικό χρόνο, να δέχονται προσφορές ανάλογα με τις δικές τους επιλογές και εμπειρίες, να εκπληρώνουν ανάγκες τους ανάλογα με τις συνήθειες τους κλπ.
• Ψηφιακός μετασχηματισμός: Τα Big Data και τα εργαλεία ανάλυσης μεταμορφώνουν και ψηφιοποιούν την εμπορική αεροπορική βιομηχανία προκειμένου να παρέχουν υπηρεσίες υψηλών προδιαγραφών στους ταξιδιώτες. Το «Passenger Technology Solutions» δημιουργήθηκε για να παρέχει την τέλεια πλατφόρμα για τους εξειδικευμένους προμηθευτές τεχνολογίας έτσι ώστε να παρουσιάζουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους στις αεροπορικές εταιρίες, τα αεροδρόμια κλπ. από όλο το κόσμο, προκειμένου να προσφέρουν στους ταξιδιώτες μια πιο «διασυνδεδεμένη» εμπειρία ταξιδιού. Οι ανερχόμενες τεχνολογίες εξυψώνουν την αεροπορική βιομηχανία βοηθώντας την με κάθε μέσο να καλύψει όλες τις ανάγκες των ταξιδιωτών, να έχει πίνακες ελέγχου απόδοσης σε πραγματικό χρόνο, να πραγματοποιεί προγνωστική συντήρηση κλπ.
Υποδομές cloud
Η επεκτασιμότητα των cloud λύσεων, υποστηρίζουν τα συστήματα διαχείρισης ταξιδιωτών κάνοντας δυνατή για τα μικρότερα αεροδρόμια την ταχύτερη εξυπηρέτηση που εκτιμάται από τα μεγαλύτερα αεροδρόμια μέσω ειδικών υποδομών. Μέσω των cloud εφαρμογών, καινοτομίες όπως το off-site check-in και τα σημεία self-service είναι περισσότερο εφικτά, και έτσι προσφέρεται η δυνατότητα για την περαιτέρω βελτιστοποίηση της εμπειρίας του ταξιδιώτη, με την ταυτόχρονη απρόσκοπτη και ευέλικτη λειτουργική παραγωγικότητα.
Blockchain
Ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια ενός απρόσκοπτου ταξιδιού είναι οι πολλές διεργασίες ανάμεσα στους ενδιαφερόμενους, όπως οι αεροπορικές εταιρείες, τα αεροδρόμια, οι επίγειοι διαχειριστές και οι αρχές ελέγχου. Τα Blockchain είναι ένας τρόπος πρόκλησης και υποστήριξης των εμποδίων ανάμεσα σε αυτές τις ξεχωριστές λειτουργίες, με τη διατήρηση των δεδομένων σε ένα κοινό blockchain, αντί να χρειάζεται η συνεχής εμπλοκή των κεντρικών αρχών που διατηρούν τα προσωπικά δεδομένα, κάνοντας τη διαδικασία πολύ πιο απλή και αποδοτική. Ενδεικτικές καινοτομίες επικεντρωμένες στην εμπειρία του καταναλωτή είναι (σύμφωνα με το blog.ferrovial.com):
• Η ιδέα της Ψηφιακής Ταυτότητας (Digital identity) η οποία αφορά στη δυνατότητα αποθήκευσης της ταυτότητα ενός ατόμου σε ένα δίκτυο, αφαιρώντας την ανάγκη υπόδειξης διαβατηρίων και άλλων εγγράφων ταξιδίου
• Χρήση νέων πλατφορμών booking
• Μια αποκεντρωμένη εναλλακτική του GDS (Global Distribution System), που δίνει τη δυνατότητα στις αεροπορικές εταιρείες, και σε άλλους ενδιαφερόμενους στη βιομηχανία τουρισμού, να ξεφορτωθούν τα ακριβά συστήματα κρατήσεων, την ενοποίηση προγραμμάτων ανταμοιβής μέσω πλατφορμών που βασίζονται σε blockchain.
• Η ακρίβεια των πληροφοριών μπορεί να διαφέρει ανάμεσα στα διαφορετικά μέρη που εμπλέκονται με την ανανέωση τους, προκαλώντας σύγχυση για τους ταξιδιώτες και το αεροδρόμιο/αεροπορικές εταιρείες. Οι εφαρμογές ταξιδιωτών και οι πληροφορίες των επίγειων διαχειριστών μπορεί να διαφέρουν, προκαλώντας ακόμη περισσότερη σύγχυση. Η τεχνολογία Blockchain μπορεί να εφαρμοστεί για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα αυτό, δημιουργώντας μια «μοναδική πηγή αλήθειας», ανανεώνοντας την πληροφορία μόνο όταν όλοι οι εμπλεκόμενοι έχουν συμφωνήσει.t.
• Τα drones μπορούν επίσης να βοηθήσουν τις λειτουργίες του αεροδρομίου. Στοιχεία σύγκρουσης, τρομοκρατικών ενεργειών και παραβιάσεων της ασφάλειας είναι μερικά από τα προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπίσουν τα αεροδρόμια. Η ύπαρξη drones σε ένα blockchain είναι ένας τρόπος αποφυγής τέτοιου είδους προβλημάτων, εφόσον μπορούν να εντοπιστούν και να διαχειριστούν μέσω ενός δικτύου.
• Η διαχείριση φορτίων είναι ακόμα ένας τομέας στον οποίο η χρήση των Blockchain μπορεί να επιφέρει σημαντικές λύσεις, αφού περιέχει πολλά πεδία και περίπλοκες διαδικασίες με πολύ μεγάλη γραφειοκρατία: η διαχείριση φορτίων που βασίζεται σε συναλλαγές blockchain μπορεί να συμβάλει σε λειτουργικές βελτιώσεις, βελτιώσεις υπηρεσιών και μείωση του κόστους, λόγω του μεγάλου όγκου συναλλαγών που πραγματοποιούνται..
• Μια εφαρμογή βασισμένη σε blockchain για την αντικατάσταση ανταλλαγής εγγράφων από τους διαχειριστές προς τους μεταφορείς. Εκτός από τη βελτίωση και τον εκμοντερνισμό των ήδη υπαρχόντων διαδικασιών, εγγυάται επίσης την ακεραιότητα ανάμεσα στους διαχειριστές και τους μεταφορείς.
Τεχνολογίες AR/ VR
Τα συστήματα εικονικής πραγματικότητας (Virtual reality) μπορούν να δώσουν εντυπωσιακό περιεχόμενο στους ταξιδιώτες. Τα γυαλιά ψηφιακής πραγματικότητας στο business lounge μπορούν να προσφέρουν στους ταξιδιώτες μια κινηματογραφική εμπειρία. Η περιπλάνηση σε μεγάλους δημόσιους χώρους, όπως τα εμπορικά κέντρα και τα αεροδρόμια μπορεί να είναι ιδιαίτερα περίπλοκη. Οι επισκέπτες που δεν έχουν προηγούμενη γνώση της κατανομής του χώρου θα πρέπει να συμβουλευτούν έναν χάρτη, να στηριχτούν στη χρήση πινακίδων ή να ζητήσουν τη βοήθεια του προσωπικού. Οι τεχνολογίες επαυξημένης πραγματικότητας μπορούν να βελτιώσουν αυτήν τη διαδικασία με τη χρήση beacons που βοηθούν στον ακριβή εντοπισμό του χρήστη σε μια συγκεκριμένη περιοχή. Μια συνοδευτική εφαρμογή μπορεί να παρέχει οδηγίες καθοδήγησης στην κινητή τους συσκευή, βοηθώντας τους να φτάσουν στο προορισμό τους γρηγορότερα και αποτελεσματικότερα (www.park-it-solutions.com).