Το “The Digital Gate είναι διαγωνισμός ψηφιακής καινοτομίας και νέας επιχειρηματικότητας με στόχο την εξεύρεση και ανάδειξη νέων επιχειρηματικών μοντέλων και καινοτόμων ηλεκτρονικών υπηρεσιών που θα προσφέρουν χρήσιμες υπηρεσίες στους ταξιδιώτες και θα βελτιώσουν τη λειτουργία του αεροδρομίου αλλά και όλης της αεροδρομιακής κοινότητας. Φέτος ο διαγωνισμός τρέχει για 2η φορά. Στον 1ο κύκλο του διαγωνισμού βραβεύθηκαν 7 ομάδες και 5 από αυτές προχώρησαν σε υλοποίηση στο πραγματικό περιβάλλον του αεροδρομίου. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα εδώ.

Ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί σε τρεις φάσεις.

Οι φάσεις περιλαμβάνουν μια σειρά από σεμινάρια, συναντήσεις με εμπειρογνώμονες και παρουσιάσεις προόδου. Όλες αυτές οι εκδηλώσεις θα πραγματοποιούνται κατά κύριο λόγο στο Κέντρο Στήριξης Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας (Κεφαλληνίας 46) αλλά και σε χώρους του αεροδρομίου και θα ανακοινώνονται κάθε φορά στην ιστοσελίδα.

Τέλος θα πραγματοποιηθεί η απονομή των βραβείων σε ειδική τελετή που θα πραγματοποιηθεί για το λόγο αυτό και θα ανακοινωθεί και αυτή στους συμμετέχοντες.

Το χρονοδιάγραμμα του διαγωνισμού είναι:

10 Απριλίου:Έναρξη Α’ Φάσης – Έναρξη εγγραφών & Υποβολής προτάσεων

Α’ Φάση

  • 5 Μαίου: Α’ Φάση – Λήξη Υποβολής προτάσεων
  • 8 Μαίου – 17 Μαίου: Αξιολόγηση Α’ Φάσης
  • 19 Μαίου: Ανακοίνωση αποτελεσμάτων Α’ φάσης – Έναρξη Β’ φάσης

Β’ Φάση

  • 24 Μαϊου: Workshop προετοιμασίας σε θέματα επιχειρηματικού μοντέλου, ανάπτυξης πρωτοτύπου και χρηματοοικονομικής ανάλυσης
  • 31 Μαίου: Ενδιάμεσες Παρουσιάσεις Προόδου – Αξιολόγηση
  • 7 Ιουνίου: Mentoring Sessions
  • 14 Ιουνίου: Τελικές Παρουσιάσεις Β’ Φάσης – Παραδοτέο Β’ Φάσης – Αξιολόγηση
  • 19 Ιουνίου: Ανακοίνωση αποτελεσμάτων Β’ φάσης – Έναρξη Γ’ φάσης

Γ’ Φάση

  • 28 Ιουνίου: Workshop προετοιμασίας σε θέματα ανάλυσης απαιτήσεων και διοίκησης έργου
  • Μέσα Σεπτεμβρίου: Ενδιάμεσες Παρουσιάσεις Προόδου – Αξιολόγηση
  • Σεπτέμβριος-Δεκέμβριος: Φάση Γ’

Ιανουάριος: Τελετή απονομής βραβείων

Στη σελίδα: http://www.thedigitalgate.gr θα βρείτε τις απαραίτητες οδηγίες. Οφείλετε να συμπληρώσετε μία φόρμα. Μόλις ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία, θα λάβετε ένα επιβεβαιωτικό email. Οι εγγραφές πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι τις 5 Μαίου 2017.

Για τις ομάδες που θα προκριθούν στην Β’ φάση του διαγωνισμού η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων θα γίνει με email ή τηλεφωνικά στις ομάδες που έχουν επιλεγεί για να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό μέχρι 19 Μαίου.

Η συμμετοχή στον διαγωνισμό είναι ανοικτή και δωρεάν και μπορούν να συμμετάσχουν είτε μεμονωμένα άτομα ή ομάδες από 2 έως 5 άτομα ή νεοφυείς εταιρείες ηλικίας το πολύ 2 ετών. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε φοιτητές, ερευνητές, νέους επιστήμονες, επαγγελματίες, νέους επιχειρηματίες και νεοφυείς εταιρίες που επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν στη ανάπτυξη και εμπορική αξιοποίηση νέων προϊόντων/υπηρεσιών.

Για να δηλώσετε συμμετοχή, καταθέστε την επιχειρηματική σας ιδέα (750-1500 λέξεις) συμπληρώνοντας τα παρακάτω πεδία:

  • Όνομα
  • Επώνυμο
  • Τηλέφωνο επικοινωνίας
  • Email
  • Τίτλο επιχειρηματικής ιδέας/υπηρεσίας
  • Πρόβλημα/ανάγκη που προσπαθεί να λύσει
  • Προσφερόμενα προϊόντα/ υπηρεσίες
  • Καινοτομίες και διαφοροποίηση με υπάρχουσες υπηρεσίες
  • Αγορά-στόχος και χρήστες
  • Πλάνο υλοποίηση
  • Σύντομη περιγραφή της ομάδας
  • Σύντομη παρουσίαση των υπηρεσιών/ προϊόντων (βίντεο έως 3 λεπτά μέσο Youtube link )

Να είστε ενήλικοι και να αποδέχεστε τους όρους συμμετοχής.

Η συμμετοχή στον διαγωνισμό είναι ανοικτή και δωρεάν και μπορούν να συμμετάσχουν είτε μεμονωμένα άτομα ή ομάδες από 2 έως 5 άτομα ή νεοφυείς εταιρείες ηλικίας το πολύ 2 ετών. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε φοιτητές, ερευνητές, νέους επιστήμονες, επαγγελματίες, νέους επιχειρηματίες και νεοφυείς εταιρίες που επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν στη ανάπτυξη και εμπορική αξιοποίηση νέων προϊόντων/υπηρεσιών. Ένα μέλος της ομάδας θα πρέπει να έχει οριστεί και καταχωρηθεί στην εγγραφή της ομάδας του στο διαγωνισμό, ως ο αρχηγός.

Οι ομάδες θα ήταν καλό να διαθέτουν μέλη διαφορετικών ειδικοτήτων. Για παράδειγμα να αποτελούνται από προγραμματιστές, σχεδιαστές, marketers, έτσι ώστε να δημιουργηθεί ο βέλτιστος συνδυασμός που θα προσφέρει το βέλτιστο αποτέλεσμα.

Η Α’ φάση είναι αποκλειστικά εξ αποστάσεως.

Για τις ομάδες που θα προκριθούν στην Β’ και Γ΄φάση θα χρειαστεί κάποιες φορές και η φυσική παρουσία (σε workshops, συναντήσεις με μέντορες και πιθανούς πελάτες, παρουσιάσεις). Παρόλα αυτά, για μερικά workshops μπορεί να γίνει live streaming, ενώ κάποιες συναντήσεις και παρουσιάσεις μπορούν να πραγματοποιηθούν και μέσω διαδικτύου.

Στόχος του διαγωνισμού αποτελεί η ανάδειξη καινοτόμων επιχειρηματικών μοντέλων και ψηφιακών υπηρεσιών που θα προσφέρουν πρωτοπόρες λύσεις στην ευρύτερη αεροδρομιακή κοινότητα. Δεν υπάρχουν συγκεκριμένες προϋποθέσεις και όροι αντίθετα οι συμμετέχοντες παροτρύνονται να αφήσουν την φαντασία τους ελεύθερη. Παρόλα αυτά, οι συμμετέχοντες παροτρύνονται να αναπτύξουν λύσεις για τις παρακάτω «προκλήσεις»:

  • Βελτίωση των διαδικασιών των επιβατών του αερολιμένα
  • Βελτίωση της εμπειρίας των ταξιδιωτών
  • Νέες καινοτόμες υπηρεσίες για το εμπορικό κέντρο του αερολιμένα
  • Bελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας και του περιβαλλοντικού αποτυπώματος υποδομών και διαδικασιών
  • Δημιουργία ενός “έξυπνου” αεροδρόμιου (smart airport)

Ή τις παρακάτω ερωτήσεις:

  • Πώς μπορούμε να βελτιστοποιήσουμε τη διαδικασία της αγοράς, της αναζήτησης, του check-in, του flight tracking, κ.λπ. .., να γίνει πιο γρήγορα και πιο εύκολο;
  • Πώς μπορούμε να προσωποποιήσουμε τις υπάρχουσες υπηρεσίες και την εμφάνιση των υπάρχουσων εφαρμογών για να καταστούν πιο εύχρηστες παρέχοντας τη βέλτιστη δυνατή εμπειρία για το χρήστη;
  • Πως μπορούμε με τη αξιοποίηση νέων τεχνολογιών υποδομής να βελτιστοποιηθεί η ενεργειακή απόδοση και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα;
  • Πώς και τι μπορούμε να προσφέρουμε στον χρήστη κατά την σύντομη παραμονή του στο χώρο του αεροδρομίου;

Από τις ομάδες ζητάμε να προετοιμάσουν το επιχειρηματικό τους μοντέλο καθώς και ένα prototype ή mockup για την καινοτόμο υπηρεσία/ προϊόν. Δεν απαιτείται να είναι mobile εφαρμογή.

Κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού, ο διοργανωτής ΑΙΑ θα αναλάβει την σίτιση στο χώρο της εκδήλωσης.

Οι δαπάνες ταξιδιού και διαμονής θα καλυφθούν από τους συμμετέχοντες.

Οι ομάδες του τελικού θα βοηθηθούν από οργανωτικής και τεχνικής πλευράς στην υλοποίηση των καινοτόμων ιδεών τους και επιχειρηματικών πλάνων στο πλαίσιο του Κέντρου Στήριξης Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών θα επιλέξει ποιες από τις υπηρεσίες του τελικού θα αξιοποιηθούν στο πραγματικό περιβάλλον.

Βραβεία για τις νικήτριες ομάδες θα δοθούν και από τους υποστηρικτές του διαγωνισμού.

Τα αναλυτικά βραβεία θα ανακοινωθούν τις επόμενες μέρες.

Στην Α΄ και Β’ φάση η αξιολόγηση θα γίνει από επιστημονική επιτροπή που θα αποτελείται από τους διοργανωτές.

Στη Γ’ φάση και για όσες ομάδες προκριθούν θα γίνει αξιολόγηση από κριτική επιτροπή που θα αποτελείται από ειδικούς σε θέματα λειτουργίας αερολιμένων, καινοτομίας και επιχειρηματικότητας, ηλεκτρονικού επιχειρείν, venture capital και πληροφορικής. Η επιτροπή αυτή θα επιλέξει τις νικήτριες ομάδες χωρίς να ανακοινώσει τους νικητές ανά κατηγορία.

Στην τελετή απονομής θα βραβευθούν οι νικήτριες ομάδες ανά κατηγορία

Μπορείτε να τους βρείτε εδώ: www.thedigitalgate.gr/terms

Τα ακόλουθα κριτήρια λαμβάνονται υπόψη κατά την αξιολόγηση των αιτήσεων:

  • Η αξία που προσδίδει η ιδέα στην επίλυση συγκεκριμένων αναγκών/προκλήσεων
  • Η καινοτομία της πρότασης
  • Το στάδιο ωριμότητας και το βαθμό υλοποίησης της ιδέας
  • Οι προοπτικές ανάπτυξης και η βιωσιμότητα της υπηρεσίας
  • Η κοινωνικοοικονομική επίδραση της υπηρεσίας
  • Η πληρότητα του προτεινόμενου προϊόντος – υπηρεσίας
  • Η αγορά στόχος
  • Η οργάνωση και ποιότητα ομάδας

Κατά τη διάρκεια των Α’ και Β’ Φάσης, οι ομάδες θα κληθούν να παρουσιάσουν την επιχειρηματική τους ιδέα στην επιστημονική επιτροπή. Σε αυτές τις παρουσιάσεις δεν υπάρχει προκαθορισμένος χρόνος καθώς αποτελεί συνάρτηση με τα ζητούμενα παραδοτέα της κάθε φάσεις. Θα κυμαίνεται από 6 έως 10 λεπτά. Στην τελική παρουσιάση που θα γίνει σε επιτροπή από ειδικούς, σε κάθε ομάδα θα δίνονται δέκα (20’) λεπτά από τα οποία, τα δεκαπέντε (15’) λεπτά είναι για την παρουσίαση και τα υπόλοιπα για ερωτήσεις από την κριτική επιτροπή.

Οι συμμετέχοντες θα έχουν πρόσβαση σε δωρεάν Wi-Fi. Ωστόσο, ηλεκτρονικοί υπολογιστές και συσκευές που απαιτούνται για την ανάπτυξη επιχειρηματικών μοντέλων και καινοτόμων ηλεκτρονικών υπηρεσιών, όπως και κινητά τηλέφωνα ή tablets, θα ανήκουν στους συμμετέχοντες.

Όχι, τα επιχειρηματικά μοντέλα και οι καινοτόμες ηλεκτρονικές υπηρεσίες που δημιουργούνται θα πρέπει να είναι αυτοδύναμες.

Όχι, θα πρέπει να διαθέτετε από μόνοι σας όλες τις συσκευές που θα χρειαστείτε.

Όχι, οι ομάδες που θα επιλέξουν την κατασκευή εφαρμογών, οι εφαρμογές που δημιουργούνται θα πρέπει να είναι αυτοδύναμες.

Εφόσον μια ομάδα περάσει στη Γ΄Φάση και απαιτείται τέτοιου είδους εφαρμογή με τα πληροφοριακά συστήματα, θα πρέπει να καταγραφεί κατά την ανάλυση των απαιτήσεων και στο αναλυτικό πλάνο υλοποίησης που αποτελούν παραδοτέα αυτής της φάσης.

Ναι, οι συμμετέχοντες είναι ελεύθεροι να χρησιμοποιήσουν οποιαδήποτε τεχνολογία θεωρούν ότι θα ταίριαζε στις προτάσεις τους.

Όχι απαραίτητα, κάθε ομάδα μπορεί να επιλέξει τα μέλη της όπως κρίνει σκόπιμο. Ενδεχομένως, οι ομάδες διαφορετικών ειδικοτήτων να μπορούν να προσφέρουν πιο ολοκληρωμένες λύσεις.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ

10 Απριλίου:Έναρξη Α’ Φάσης – Έναρξη εγγραφών & Υποβολής προτάσεων

Α’ Φάση

  • 5 Μαίου: Α’ Φάση – Λήξη Υποβολής προτάσεων
  • 8 Μαίου – 17 Μαίου: Αξιολόγηση Α’ Φάσης
  • 19 Μαίου: Ανακοίνωση αποτελεσμάτων Α’ φάσης – Έναρξη Β’ φάσης

Β’ Φάση

  • 24 Μαϊου: Workshop προετοιμασίας σε θέματα επιχειρηματικού μοντέλου, ανάπτυξης πρωτοτύπου και χρηματοοικονομικής ανάλυσης
  • 31 Μαίου: Ενδιάμεσες Παρουσιάσεις Προόδου – Αξιολόγηση
  • 7 Ιουνίου: Mentoring Sessions
  • 14 Ιουνίου: Τελικές Παρουσιάσεις Β’ Φάσης – Παραδοτέο Β’ Φάσης – Αξιολόγηση
  • 19 Ιουνίου: Ανακοίνωση αποτελεσμάτων Β’ φάσης – Έναρξη Γ’ φάσης

Γ’ Φάση

  • 28 Ιουνίου: Workshop προετοιμασίας σε θέματα ανάλυσης απαιτήσεων και διοίκησης έργου
  • Μέσα Σεπτεμβρίου: Ενδιάμεσες Παρουσιάσεις Προόδου – Αξιολόγηση
  • Σεπτέμβριος-Δεκέμβριος: Φάση Γ’

Ιανουάριος: Τελετή απονομής βραβείων

             

Διοργάνωση Επιστημονική Υποστήριξη
AIA   ACE AUEB

Όροι και Προϋποθέσεις Συμμετοχής
Συχνές Ερωτήσεις

Πληροφορίες

Κωνσταντίνος Γκόγκος
Υπεύθυνος Έργων Εργαστηρίου Καινοτομίας,
Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών
www.aia.gr

Δρ. Αγγελική Καραγιαννάκη
Athens Center for Entrepreneurship and Innovation,
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
acein.aueb.gr

Email: enter@thedigitalgate.gr
Τηλέφωνο: +30 210 8203 829

AIA/ACE 2017 ALL RIGHTS RESERVED

Powered by ELTRUN

legavΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ